اهمیت موضوع بندی در افزایش ترافیک و فروش فروشگاههای اینترنتی
اگر بین سایت و وبلاگ ها یک نگاه اجمالی بندازید متوجه یک مسائلی میشوید که در نگاه اول زیاد به چشم نمی آید ولی اگر خوب به آن نظر کنیم خیلی توی ذوق می زند. و این اشتباهات از دید گوگل و سایر جستجوگرها هرگز پنهان نمی ماند.
بله آن چیزی نیست به جز دسته بندی یا موضوع بندی مطالب و محصولات
حقیر در این مقاله یک فروشگاه را مثال میزنم.
فرض کنید یک فروشگاه سی دی و دی وی دی دارید و می خواهید محصولات مورد نظر را به فروش برسانید. خب در ابتدا باید آنرا موضوع بندی کنید و محصولات را قرار داده و بفروشید ولی چگونه موضوع بندی کنیم ؟
که هم بازدیدکننده، محصول مورد نظرش را زود بیابد هم اینکه سایت به خوبی در جستجوگرها بهینه شود ؟!
برای این مهم باید موضوعات با کلمات کلیدی و آنالیز شده باشد نه اینکه دسته بندی را ابتدا مشخص کنید ولی هرچیزی را در آن دسته قرار دهید.
سی دی
دی وی دی
فیلم سینمایی
فیلم مستند
ولی...
در دسته بندی فیلم سینمایی ، فیلم مستند قرار دهید. باید محصولات را طبق دسته بندی در سایت قرار دهید . کاملا مشخص و درست . اگر دسته بندی فیلم شد تمام فیلم ها را در آن دسته قرار ندهید. فیلم مستند جدا ، فیلم سینمایی جدا و الی آخر ...
در این غیر این صورت ، هرگز درست بهینه نشده !! شاید در گوگل ثبت شود ولی درست ثبت نشده .
سعی کنید در سایت و وبلاگی که تازه درست کرده اید ابتدا موضوعات را مشخص کنید و در هر موضوع از کلمات کلیدی خاص خودش استفاده کنید.
یک ترفند جالب...!
برای لینک گرفتن و مبادله لینک نیازی نیست تمام لینک ها به صفحه اصلی و ابتدایی سایت شما باشد.
شما می توانید کاربر را به دسته بندی مورد نظر ارجاع دهید.
مثلا اگر تبادل لینک انجام می دهید لینکی که مربوط به یک دسته از موضوعات شماست تبادل دهید.
در این حالت هم مبادله لینک انجام شده ، هم اینکه موضوع بندی شما ( تمام صفحات سایت است ) بسیار بهتر در گوگل ایندکس میشود.
موفق باشید
نظرات شما عزیزان: